Latvijas Zinātņu padomes finansētās Valsts pētījumu programmas “Letonika latviskas un eiropeiskas sabiedrības attīstībai” projekta “Naratīvs, forma un balss: literatūras iesakņotība kultūrā un sabiedrībā” (projekta Nr. VPP-LETONIKA-2022/3-0003), ietvaros Daugavpils Universitātes docente, projekta vadošā pētniece, Sandra Zariņa izstrādājusi metodisko līdzekli “Metodiskie ieteikumi pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes veicināšanai”.
Metodiskais līdzeklis sastāv no deviņām atgādnēm vecākiem. Atgādnēs tiek sniegtas atbildes uz šādiem jautājumiem:
Metodisko ieteikumu noslēgumā ir pievienoti trīs pielikumi: lasīšanas un rakstīšanas izaicinājumu spēle mēnesim, materiāls “Vārds pie vārda” – algoritms īsu tekstu veidošanai bērniem, materiāls “Ja izlasīta grāmata par Pepiju Garzeķi” – ar izlasīto tekstu saistītu uzdevumu piemēri.
Pirmajā pielikumā iz izveidota Lasīšanas un rakstīšanas izaicinājumu spēle mēnesim, kurā bērni kopā ar pieaugušo veic daudzvedīgas aktivitātes fonētiskās uztveres, burtu nostiprināšanai, zilbju un vārdu lasīšanai. Šī spēle rosina pieaugušos lasītprasmes attīstībai pievērst uzmanību katru dienu, nodrošinot iespēju pašiem bērniem kļūt par aktīviem lasītprasmes apguves dalībniekiem. Piedāvāto spēli var izmantot kā paraugu savu izaicinājumu veidošanai.
Metodiskais līdzeklis pilnveido pirmsskolas bērnu vecāku izpratni par lasītprasmes saturu pirmsskolā, kā arī sniedz praktiskus piemērus lasītveicinošas vides veicināšani ģimenē. Tas ir zinātniski pamatots, uzrakstīts vecākiem viegli uztveramā valodā.