Latvijas Zinātņu padomes finansētās Valsts pētījumu programmas “Letonika latviskas un eiropeiskas sabiedrības attīstībai” projekta “Naratīvs, forma un balss: literatūras iesakņotība kultūrā un sabiedrībā” (projekta Nr. VPP-LETONIKA-2022/3-0003), ietvaros Daugavpils Universitātes docente, projekta vadošā pētniece, Sandra Zariņa izstrādājusi metodisko līdzekli “Skolotāja grāmata “Metodiskie ieteikumi pirmsskolas pedagogiem bērnu lasītprasmes veicināšanai””. Metodiskais līdzeklis pilnveido pirmsskolas pedagogu izpratni par lasītprasmes veicināšanas teorētiskajiem aspektiem, kā arī sniedz praktiskus piemērus sākotnējās lasītprasmes veicināšanai lasītrosinošā mācību vidē pirmsskolā.
Metodiskais līdzeklis sastāv no astoņām nodaļām un tajā tiek meklētas atbildes uz vairākiem jautājumiem:
Pēdējā nodaļa ir veidota kā ieteikumi skolotājiem lasītrosinošas mācību vides veidošanai pirmsskolā. Tajā ir izstrādāti ieteikumi bērnu motivēšanai lasīt, lasītrosinoša mācību procesa organizēšanai, kā arī lasītrosinošu materiālu izmantošanai, un tie var but noderīgi arī lasītprasmes attīstības politikas veidotājiem Latvijas pirmsskolas izglītībā, metodisko materiālu autoriem, topošajiem pirmsskolas skolotājiem, kā arī docētājiem, kas strādā ar studiju programmas „Pirmsskolas skolotājs” studējošajiem, pirmsskolas skolotājiem paredzēto profesionālās kvalifikācijas pilnveides kursu vadītājiem. Bērnu vecāki izstrādātos ieteikumus var izmantot, lai gūtu pieredzi lasītprasmes attīstību veicinošas vides veidošanai ģimenē.