LV
LV
EN
DUISStudentiemDarbiniekiemProjektiKontakti
29.04.2025
dalies:
drukā:

Uz sarunu aicinājām Indukcijas gada dalībnieci Oksanu Smislovu pastāstīt par savu pieredzi projektā.

Pirmā līmeņa profesionālo augstāko izglītību, pirmskolas skolotājs ieguva 2024. gada vasarā Daugavpils Universitātē.

Oksana ir pirmsskolas skolotāja un izvēlējusies profesionālās kompetences pilnveides programmu “Speciālā un iekļaujošā izglītībā”.

1. Kā pieņēmāt lēmumu piedalīties Indukcijas gada projektā?

 Oksana: Es nolēmu piedalīties “Indukcijas gada” projektā, jo vēlos uzlabot savu latviešu valodas līmeni, iegūt jaunus kontaktus un apgūt daudz jaunu zināšanu. Man ir svarīgi attīstīties profesionāli un personīgi, un šis projekts sniedz lielisku iespēju to darīt. Jaunas tikšanās un pieredze palīdz paplašināt redzesloku un padara manu darbu vēl interesantāku un efektīvāku

2. Cik daudz laika jūs pavadāt Indukcijas gada aktivitātēs?

Oksana: Indukcijas gada aktivitātēm es veltu tik daudz laika, cik iespējams, apvienojot tās ar savu darbu un ikdienas pienākumiem. Es ļoti pateicos savam vadītājam par atbalstu manai dalībai projektā. Viņa saprotoši izveidoja man darba grafiku, kas ļauj apvienot darbu ar mācībām. Tomēr dažas reizes man nācās izlaist nodarbības, jo bija nepieciešams aizvietot kolēģi darbā.

3. Projekta sniegtais atbalsts ietver gan profesionālās pilnveides programmas, kas ir savā ziņā viens lielāks studiju kurss, gan pilnveides grupas. Pastāstiet mazliet vairāk, kas notiek kuratoru vadītajās pilnveides grupās?

Oksana: Ar lielu prieku es devos uz Rēzekni, kur tikās mūsu 8. grupa. Vēlos izteikt milzīgu pateicību mūsu brīnišķīgajai kuratorei Ritai Andrejevai par to, ka viņa radīja mums fantastisku atmosfēru.

Kuratora vadītajās pilnveides grupās mēs apspriedām dažādas problēmas, ar kurām saskaramies darbā – gan saistībā ar administrāciju, gan ar vecākiem un bērniem. Kopīgi analizējām situācijas un meklējām risinājumus, kā vislabāk tikt galā ar šiem izaicinājumiem.

Rita organizēja mums izglītojošas ekskursijas uz citiem bērnudārziem un skolām, kur varējām vērot pieredzējušu pedagogu darbu. Šīs vizītes deva iespēju salīdzināt dažādas pieejas, mācīties no citu pieredzes un gūt vērtīgus secinājumus savai profesionālajai izaugsmei.

4. Kas ir būtiskākais, ko ir sniegusi sadarbība ar kuratoru?

Oksana: Sadarbība ar kuratori man ir devusi ļoti daudz – gan profesionālajā, gan personīgajā izaugsmē. Visbūtiskākais ir atbalsts un iedrošinājums, ko esmu saņēmusi. Mūsu kuratore Rita Andrejeva ne tikai radīja draudzīgu un atvērtu atmosfēru, bet arī palīdzēja mums risināt dažādas situācijas, ar kurām saskaramies darbā.

Viņa dalījās savā pieredzē, deva vērtīgus padomus un organizēja tikšanās, kurās varējām apspriest problēmas un kopīgi meklēt risinājumus. Īpaši noderīgas bija vizītes uz citiem bērnudārziem un skolām, kur varējām vērot pieredzējušu pedagogu darbu un mācīties no viņu pieejas.

Pateicoties šai sadarbībai, esmu kļuvusi pārliecinātāka par sevi un savām spējām, esmu guvusi jaunas zināšanas un idejas, kuras varu izmantot ikdienas darbā.

5. Projekta mērķis ir atbalstīt jūs jūsu darbā šobrīd un arī ar skatu nākotnē. Kas jums personīgi ir tas būtiskākais, ko Indukcijas gada projekts līdz šim ir devis?

Oksana: Indukcijas gada projekts man ir devis ļoti daudz vērtīgu zināšanu, pieredzes un pārliecības par sevi kā pedagogu. Viens no būtiskākajiem ieguvumiem ir iespēja uzlabot latviešu valodas prasmes, kas ir ļoti svarīgi gan darbā, gan ikdienas komunikācijā.

Projekts man arī palīdzējis paplašināt profesionālo redzesloku – pateicoties kuratores Rit​as Andrejevas vadītajām pilnveides grupām un vizītēm uz dažādām izglītības iestādēm, esmu iepazinusi dažādas mācīšanas pieejas un metodes, kas man noder ikdienas darbā ar bērniem.

Ļoti vērtīgs ir arī atbalsts, ko esmu saņēmusi gan no kuratores, gan no kolēģiem grupā. Dalīšanās pieredzē, kopīgas diskusijas un risinājumu meklēšana palīdz justies drošāk un motivē turpināt attīstīties šajā profesijā. Projekts ir devis ne tikai profesionālu izaugsmi, bet arī jaunus kontaktus un patiesi iedvesmojošu pieredzi.

6. Kas jums patīk skolotāja darbā?

Oksana: Skolotāja darbā man visvairāk patīk darbs ar bērniem. Man sagādā prieku redzēt, kā viņi aug, attīstās un apgūst jaunas zināšanas. Katru dienu bērni pārsteidz ar savu radošumu, zinātkāri un sirsnību, un tas dod lielu motivāciju un gandarījumu.

Ir patīkami būt daļai no viņu mācību ceļa, palīdzēt atklāt pasauli un iemācīt svarīgas prasmes. Bērnu smaidi, sasniegumi un pat mazās ikdienas uzvaras rada īpašu sajūtu, ka mans darbs ir nozīmīgs un vērtīgs.

7. Ko jūs novēlētu jaunajiem skolotājiem-absolventiem, kas šogad apsver iespēju piedalīties Indukcijas gada projektā?

Oksana: Jaunajiem skolotājiem un absolventiem, kuri apsver iespēju piedalīties Indukcijas gada projektā, es novēlu nebaidīties no jaunām iespējām un izaicinājumiem. Šis projekts sniedz lielisku atbalstu, palīdz attīstīties gan profesionāli, gan personīgi, kā arī dod iespēju iepazīt fantastiskus kolēģus un pieredzējušus pedagogus.

Es iesaku izmantot katru iespēju mācīties, uzdot jautājumus un dalīties savā pieredzē. Indukcijas gada laikā jūs saņemsiet vērtīgus padomus, praktiskas zināšanas un iedrošinājumu turpināt attīstīties. Šī ir lieliska iespēja stiprināt pārliecību par sevi un atrast savas stiprās puses pedagoģijā.

Veiksmi un iedvesmu jums šajā ceļā!