LV
LV
EN
DUISStudentiemDarbiniekiemProjektiKontakti

OPEN EU projekta ietvaros tika organizēts seminārs “Ilgtspējas izaicinājumi: no problēmas līdz risinājumam”

05.11.2025
dalies:
drukā:

2025.gada 4. novembrī notika seminārs “Ilgtspējas izaicinājumi: no problēmas līdz risinājumam”, kas tika organizēts projekta OPEN EU ietvaros. Semināra mērķis bija izzināt dažādu jomu pārstāvju viedokli par būtiskākajiem ilgtspējīgas attīstības izaicinājumiem Latvijā un augstākās izglītības lomu un iespējas šo izaicinājumu pārvarēšanā.

OPEN EU projekta vadītāja Daugavpils Universitātē Jeļena Tamane semināra dalībniekus iepazīstināja projekta būtību un mērķiem un profesore Dzintra Iliško sniedza ieskatu par to, kā projekta ietvaros tiek veicināta iekļaušana un vienlīdzība, kas ir būtiska ilgtspējīgai attīstībai.

Seminārā piedalījās vairāk nekā 50 dalībnieki, pārstāvot uzņēmējus, nevalstiskās organizācijas, individuālos komersantus, kā arī kultūras un mākslas, sabiedriskās drošības, IKT, augstākās, profesionālās un vispārējās vidējās izglītības jomas. Semināra laikā tika apspriesti galvenie izaicinājumi sasniedzot tādus ilgtspējīgas attīstības mērķus kā kvalitatīva izglītība, inovācijas un infrastruktūra, atbildīgs patēriņš un ražošana, rīcība klimata jomā un sadarbība. Diskusiju laikā dalībnieki nonāca pie secinājuma, ka augstākajai izglītībai ir būtiska loma ilgtspējīgas attīstības veicināšanā, jo tā veido sabiedrībā izpratni par ilgtspējīgas rīcības nozīmi, sagatavo speciālistus, kas spēj risināt mūsdienu sociālos, ekonomiskos un vides izaicinājumus, kā arī veicina pētniecību un inovācijas, kas balstītas atbildīgā un līdzsvarotā attīstībā.

Semināra dalībniekiem bija arī iespēja dzirdēt biedrības Latvijas Platforma attīstības sadarbībai (LAPAS) izglītības un ilgtspējas vadītājas Paulas Anškenas prezentāciju par biedrības ieguldījumu ilgtspējas veicināšanā Latvijā. Savukārt UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas Izglītības sektora vadītāja Ilze Dalbiņa-Sarma prezentēja statistiku par Latvijas rādītājiem ilgtspējīgas attīstības mērķu sasniegšanā salīdzinājumā ar citām Eiropas valstīm, īpaši uzsverot izglītības jomu un tās pārstāvju izpratni un gatavību izglītot sabiedrību par ilgtspējīgas attīstības jautājumiem.