DUISStudentiemDarbiniekiemProjektiKontakti
A+
DUISStudentiemDarbiniekiemProjektiKontakti

Projektā “Naratīvs, forma un balss: literatūras iesakņotība kultūrā un sabiedrībā” tika izstrādātas trīs mācību materiālu kopas

03.01.2025
dalies:
drukā:

Valsts pētījumu programmas “Letonika latviskas un eiropeiskas sabiedrības attīstībai” projekta “Naratīvs, forma un balss: literatūras iesakņotība kultūrā un sabiedrībā” (Nr. VPP-LETONIKA-2022/3-0003) ietvaros tika istrādātas trīs mācību materiālu kopas.

1. kopa. Interaktīvās mācību metodes Māras Zālītes romāna “Pieci pirksti” apguvē.

Saite uz materiālu

Materiālu kopa paredzēta tēmas “Biogrāfiskā un autobiogrāfiska proza. Žanra analīze” apguvei 10. klasē.

Projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” (Skola2030) Kultūras izpratne un pašizpausmes mākslā mācību jomas ietvaros pamatkursa programmā literatūrā vidusskolā skolēni lasa un analizē mūsdienu autobiogrāfiska žanra grāmatu vai tās fragmentus (piem., Māras Zālītes “Pieci pirksti”), Materiāls piedāvā M. Zālītes romāna apguvē izmantot interaktīvās mācību metodes, izmantojot dažādu laikmetu vēsturisko kontekstu.

2. kopa. Interaktīvās mācību metodes Ingas Gailes dzejprozas apguvē.

Saite uz materiālu

Materiālu kopa paredzēta tēmas “Literatūras veidi un žanri. Dzejproza” apguvei 8. klasē.

Projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” (Skola2030) Kultūras izpratne un pašizpausmes mākslā mācību jomas ietvaros 8. klases skolēni pilnveido izpratni par literatūras veidiem un žanriem, aktualizējot dzejprozu kā žanru/starpžanru Ingas Gailes krājumā “Vai otra grupa mani dzird?”. Interaktīvie mācību uzdevumi I. Gailes dzejprozas apguvē palīdz attīstīt tādas caurviju prasmes kā jaunrade un kritiskā domāšana.

3. kopa. Grāmatas un citu mākslas darbu nozīmes atainojums literārā darbā: grāmatas fenomens.

Saite uz materiālu

Materiālu kopa paredzēta tēmas “Grāmatas un citu mākslas darbu nozīmes atainojums literārā darbā: grāmatas fenomens” apguvei 7. klasē, izmantojot SOLO taksonomiju.

Projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” (Skola2030) Kultūras izpratne un pašizpausmes mākslā mācību jomas ietvaros skolēni “lasa fragmentus no Markusa Zusaka romāna Grāmatu zagle vai cita literārā darba, kur atainota grāmatas/mākslas darba nozīme cilvēka dzīvē, apkopo piemērus, diskutē, uz ko var rosināt grāmata/ mākslas darbs” (Literatūra 4.-9. klasei. Mācību priekšmeta paraugs).

Metodiskais materiāls piedāvā temata apguvē izmantot SOLO taksonomiju, ļaujot skolēniem pašiem rast atbildes un diskutēt, argumentēt grāmatas nozīmi paša pieredzē un apzināties tās unikalitāti.