Šī gada 19. aprīlī Kārļa Universitātes Filozofijas fakultātes Austrumeiropas institūtā notika diskusija par dažādu stilu tekstu nozīmi latviešu valodas kā svešvalodas apguvē. Diskusija notika Valsts pētījumu programmas “Letonika latviskas un eiropeiskas sabiedrības attīstībai” projekta “Naratīvs, forma un balss: literatūras iesakņotība kultūrā un sabiedrībā” (Nr. VPP-LETONIKA-2022/3-0003) ietvaros. Diskusijā piedalījās studenti, kuri apgūst latviešu valodu Prāgā. To vadīja Baltistikas katedras vadītājs Pāvels Štolls un latviešu valodas lektore, projekta pētniece Kristīne Ante.
Šobrīd Prāgā īstenotā studiju programma ir viena no plašākajām baltistikas studiju programmām ārpus Latvijas. Studiju procesā liela nozīme ir ne tikai studentu motivācijai un pedagoga kvalifikācijai, bet arī studiju materiāliem un mācību grāmatām. Diskusijā tika noskaidrots studējošo viedokli par latviešu valodas apguvē izmantoto tekstu satura, tematikas un formas atbilstību viņu vajadzībām un interesēm. Viņi atzinīgi novērtēja studiju procesā izmantotos materiālus, taču viedoklis atšķīrās par studiju apguves veidu. Daži ir raduši svešvalodu apgūt intuitīvi, izaicinot sevi ar samērā sarežģītu leksiku jau valodas apguves sākumposmā, savukārt citiem nepieciešama daudz pakāpeniskāka un sistemātiskāka pieeja. Tikšanās gaitā tika vērtēts arī tas, cik daudz un kāda veida autentiskos tekstos viņi jau šobrīd izmanto, ko viņi var ieteikt saviem kursabiedriem, kā arī gūta ierosme jaunu studiju materiālu sagatavošanai. Studenti Ar diskusijā gūtajām atziņām varēs iepazīties Daugavpils Universitātes (DU) pētnieces Kristīnes Antes sagatavotā populārzinātniskā publikācijā un LNB raidierakstā, kas tiks publicēts šī gada vasarā.
Pasākums notika Valsts pētījumu programmas “Letonika latviskas un eiropeiskas sabiedrības attīstībai” projekta “Naratīvs, forma un balss: literatūras iesakņotība kultūrā un sabiedrībā” (Nr. VPP-LETONIKA-2022/3-0003) ietvaros.