LV
LV
EN
DUISStudentiemDarbiniekiemProjektiKontakti

Projektā “Valodas integrētu skolas mācību priekšmetu izglītības modelis” notika vebinārs “Vārdnīcas valodā integrētā mācību priekšmetos apguvē”

29.04.2025
dalies:
drukā:

2025. gada 25. martā projekta “Valodas integrētu skolas mācību priekšmetu izglītības modelis” (Education Model through Language Integrated School Subjects, Nr. 2023-2-HU01-KA220-SCH-000178547) ietvaros Daugavpils Universitātes projekta īstenotāji vadīja visu projekta partnerinstitūciju dalībniekiem vebināru “Vārdnīcas valodā integrētā mācību priekšmetos apguvē” (Dictionaries for Designing Language Integrated School Subjects Models). Vebināra mērķis – raksturot mūsdienu vārdnīcu izveides tendences un iepazīstināt ar vārdnīcu modeļiem, kas rosinātu projektā paredzētās vārdnīcas prototipa izveidi.

Vebināra laikā tā vadītāji Maija Burima, Evita Badina, Sandra Zariņa un Oļģerts Rihlickis  un koordinatore Diāna Skuķe bija izstrādājuši un vebināra dalībniekiem sniedza pārskatu par publicēto un digitālo vārdnīcu veidiem atbilstoši vārdnīcu funkcionālajam spektram – definēšana, tulkošana, izruna, kā arī citas lingvistiskās struktūras atbilstoši izglītojamo vecumposmam un mācību formātam. Vebināra organizatori piedāvāja iepazīties ar nozīmīgāko vārdnīcu formātiem un saturu, piedāvāja ieskatu Latvijā izveidotajām digitālajām vārdnīcām, tajos izmantotajiem rīkiem un integrēšanas iespējām dažādās mācību procesa fāzēs. Vebināra praktiskajā daļā tā dalībnieki apguva digitālo kartīšu izveides paņēmienus kā efektīvu vārdnīcu izstrādes resursu. Vebināra noslēgumā notika diskusija, kuras laikā tika izstrādātas rekomendācijas projekta vārdnīcu veidotājiem: vārdnīcu ilgstpējai ir jāparedz risinājumi ar regulāriem satura atjauninājumiem un tehnisko atbalstu; lai nodrošinātu efektīvu funkcionalitāti, vārdnīcu veidotājiem nepieciešams koncentrēties uz lietotājam draudzīgas vārdnīcas struktūras izveidi, kas atvieglo navigāciju un efektīvu informācijas izguvi; vārdnīcu satura dizaina izveidē jāparedz skolēnu vecumposmam piemērots formāts un funkcijas, ieteicama multivides integrācija (attēli, audio izrunas atveidei) un interaktīvie elementi, piemēram, viktorīnas, spēles.

Vebinārā piedalījās pa 5 dalībnieki no katras projekta partnerinstitūcijas; pēc vebināra viņiem tika izsūtīti sertifikāti. Pēc vebināra tā ieraksts tika ievietots projekta repozitorijā, kur tas ir pieejams visiem projekta dalībniekiem vebināra atziņu izmantošanai projekta materiālu izstrādes procesā.