2025. gada 17.-21. februārī Eramus+ programmas projekta “Valodas integrētu skolas mācību priekšmetu izglītības modelis” (Education Model through Language Integrated School Subjects, Nr. 2023-2-HU01-KA220-SCH-000178547) ietvaros Daugavpils Universitātes (DU) pārstāvji piedalījās projekta partneru sanāksmē Martinikā. Martiniku projektā pārstāv Franča Fanona vārdā nosauktā skola, kas ir viens no nozīmīgākajiem izglītības centriem Martinikā sākumskolas, pamatskolas un vidusskolas izglītības jomā.
Skolas izglītības filosofija ir sakņota Franča Fanona (Frantz Fanon, 1925–1961) uzskatos. F. Fanons savos darbos pievērsās cilvēka izcelsmei, ādas krāsai un spējai pārvaldīt savu ķermeni identitātes definēšana procesos. Viņš dzimis Martinikā, Francijas kolonijā, un, lai arī viņam bija tumša ādas krāsa, pateicoties apkārtējai videi, viņš sevi atpazina kā “balto” cilvēku. F. Fanons pētījis melnās ādas krāsas cilvēku dzīves Francijā, kā arī pats bija saskāries ar rasisma izpausmēm. Dzīvojot Alžīrā, viņš pieņēma melnā cilvēka identitāti. Pārdefinējot sevi, savu dzīves stilu un ķermeni, F. Fanons vērsās pret to, kas viņam likās nepieņemams – rasisms un rasu diskriminācija. Tikšanās laikā tās organizētāji daudz stāstīja par Martinikas koloniālo pagātni, franču un kreoļu kultūras un valodas formām, to koeksistenci, simbiozi un hibridizāciju, piedāvāja iespēju noskatīties skolēnu un pieaugušo pašdarbības koncertu, kura programmā bija iekļautas tradicionālās kreoļu dejas un dziesmas.
Darba grupu laikā tika sinhronizēta visu izglītības līmeņu mācību priekšmetu un angļu valodas apguves tematisko programmu izstrāde, analizēti projektā pārstāvēto valstu integrēto mācību priekšmetu apguvē izmantotie labās prakses piemēri. DU pārstāvji iepazīstināja projekta partnerus ar Skola2030 mācību programmu paraugiem un to ieviešanas metodiku, Latviešu valodas aģentūras izstrādēm valodas un mācību satura integrētā apguvē, sniedza rekomendācijas projekta partneriem mācību programmas satura dizaina izveidē.
Viena no darba sapulcēm bija veltīta 2025. gada 25. martā paredzētajam vebināram “Vārdnīcas valodā integrētā mācību priekšmetu apguvē” (Dictionaries for Designing Language Integrated School Subjects Models), ko organizēs DU. Vebināra organizētāji uzklausīja pārējo projekta partneru rekomendācijas par vebināra tematikas plānošanu un vārdnīcu izstrādei nepieciešamajiem metodiskajiem, praktiskajiem un tehniskajiem risinājumiem.Nākamā projekta partneru klātienes tikšanās paredzēta no 2025. gada 31. marta līdz 2025. gada 4. aprīlim Itālijā, Asīzē (Istituto Comprensivo Assisi 1 e per Ciechi/ASSISI 1 Comprehensive Institute and for the Blind).