Programmas veids | Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programma |
Ilgums | 1 modulis (viena zinātņu nozare) – 8 stundas 2 moduļi (divas zinātņu nozares) – 13 stundas 3 moduļi (trīs zinātņu nozares) –18 stundas 4 moduļi (četras zinātņu nozares) – 23 stundas |
Programmas mērķauditorija un nepieciešamās priekšzināšanas | Izglītības iestāžu pedagogi: vispārējās vidējās izglītības pedagogi |
Mērķis: | Mērķis: Pilnveidot pedagogu kompetenci sniegt atbalstu un sadarboties ar skolēniem zinātniski pētniecisko darbu izstrādes procesā, plānojot un īstenojot pētījumus zinātņu nozarēs atbilstoši apgūtajiem profesionālās pilnveides programmas moduļiem, kā arī analizējot datus atbilstoši konkrētajā zinātņu nozarē izvirzītajām prasībām. |
Sasniedzamie rezultāti: | ZINĀŠANAS Zina, kā atšķiras zinātniski pētnieciskā darba izstrādes prasības dažādās zinātņu jomās. Izprot zinātniski pētniecisko darbu vērtēšanas kritērijus un saprot, kā tos izmantot zinātniski pētniecisko darbu izstrādes procesā. PRASMES Plāno sadarbībā ar skolēnu zinātniski pētniecisko darbu zinātnes nozarēs atbilstoši apgūtajiem profesionālās pilnveides programmas moduļiem un saskaņā ar konkrētajā zinātņu nozarē izvirzītajām prasībām. Vada zinātniski pētnieciskā darba izstrādi – zinātnisko kategoriju definēšanu, pētījuma problēmas / aktualitātes pamatošanu, zinātniskās literatūras atlasi un darba teorētiskās daļas veidošanu, pētījuma veikšanu, iegūto datu apkopošanu, analīzi un interpretēšanu, secinājumu formulēšanu. KOMPETENCE Sadarboties ar skolēniem un sniegt viņiem nepieciešamo atbalstu zinātniski pētniecisko darbu plānošanas, pētījuma veikšanas, kā iegūto datu apstrādes, analīzes un interpretēšanas posmā, veicinot skolēnu pētniecisko interešu un prasmju attīstību. |
Programmas īstenošanas veids un vieta: | Nodarbības klātienē Daugavpils Universitātē, Parādes ielā 1, Daugavpils LV-5401, vai attālināti tiešsaistē videokonferenču platformā ZOOM. |
Programmas saturs un izmantotās metodes: | Ievads programmas struktūras un satura izklāstā.Aktualitātes skolēnu zinātniski pētniecisko darbu izstrādē: skolēnu zinātniskās pētniecības darbu vērtēšanas kritēriju analīze.Skolēnu zinātniski pētnieciskie darbu izstrādes vadīšanas praktiskie aspektidabaszinātnēs (1. modulis);socioloģijā un sociālajās zinātnēs (2. modulis);veselības zinātnēs (3. modulis);izglītībā (4. modulis). Uzlabotā lekcija, darbs pāros, darbs grupās, situāciju modelēšana, darbs ar tekstu, labās prakses piemēru analīze, prāta vētra, ideju karte, darbs ar MI. |
Programmas apguves nosacījumi: | Dalība visās nodarbībās un viena patstāvīgā darba izpilde. |
Izglītību apliecinošs dokuments: | DU apliecība par pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas apguvi. |
Programmas vadītājs: | Sandra Zariņa Humanitāro un sociālo zinātņu fakultātes Izglītības un psiholoģijas katedras docente |