LV
LV
EN
DUISStudentiemDarbiniekiemProjektiKontakti

Sadarbība, komunikācija un sevis menedžments (32 st.)

dalies:
drukā:
Programmas veidsPedagogu profesionālās kompetences pilnveides programma
Ilgums32 st.
Programmas mērķauditorija un nepieciešamās priekšzināšanasIzglītības iestāžu pedagogi: vispārējās un profesionālās izglītības pedagogi
Mērķis un uzdevumi:Sekmēt pedagogu izpratni par sadarbības veidošanu, efektīvu komunikāciju un sevis vadīšanas principiem efektīva izglītības procesa organizēšanā un vadīšanā. Uzdevumi: veidot izpratni par efektīva izglītības procesa vadīšanu klasē un tā īpatnībām;pilnveidot sadarbības, efektīvas komunikācijas un sevis vadīšanas prasmes, kas regulē pedagoga darbu ar izglītojamajiem un kolēģiem;praktiski apgūt paņēmienus izglītojamo mācīšanās un uzvedības vadīšanai, stresa vadīšanai un emociju regulēšanai, efektīvas komunikācijas veidošanai;pilnveidot prasmes efektīva izglītības procesa vadīšanai klasē.nodrošināt iespēju iegūt un izmēģināt resursu apzināšanas un izmantošanas tehnikas, ikdienas problēmsituāciju analīzes un risināšanas iemaņas, savas rīcības apzināšanai sevis pilnveidošanai.
Sasniedzamie rezultāti:ZINĀŠANAS un kompetenta izpratne par efektīva izglītības procesa vadīšanas paņēmieniem, pedagoga sadarbību un komunikāciju izglītojamo mācīšanās un uzvedības vadīšanai.
PRASMES analizēt, sintezēt un izvērtēt sadarbības, komunikācijas un sevis vadīšanas iespējas atbilstoši pedagoga lomai, atbildībai un uzdevumiem izglītības procesā.
KOMPETENCE: pielietot zināšanas,plānot un vadīt izglītības procesu atbilstoši pedagoga profesionālajai kompetencei, personības resursiem un spējai veidot sadarbību, efektīvu un konstruktīvu komunikāciju ar izglītojamajiem un kolēģiem.
Programmas īstenošanas veids un vieta:Nodarbības klātienē Daugavpils Universitātē, Parādes ielā 1, Daugavpils LV-5401.
Programmas saturs un izmantotās metodes:Mūsdienu pedagoga loma, atbildība un uzdevumi efektīva izglītības procesā organizēšanā un vadīšanā. Paņēmieni izglītības procesa vadīšanai klasē. Izglītojamo mācīšanās un uzvedības vadīšana. Vadīšanas stili. Stāstījums, demonstrēšana, vizualizēšana, diskusija, treniņš.Komandas darbs un tā efektivitātes nodrošināšana izglītības procesā. Efektīvas un konstruktīvas komunikācijas principi. Efektīvas komunikācijas veidošanas paņēmieni.Efektīva pedagoga profesionālās un personiskās kompetences. Pedagoga kompetenču modelis. Pedagoga kompetenču novērtēšanas un attīstības paņēmienu apguve.Pedagoga individuālo resursu apzināšana un izmantošana komandas darbā. Resursu apzināšanas un pārvaldīšanas tehnikas.Pedagogs kā līderis. Efektīva pedagoga ikdienas paradumi. Darba problēmsituāciju risināšana grupā. Ieguvumu un labās prakses nofiksēšana un savas rīcības formulēšana sevis pilnveidošanai.Stresa vadība izglītības procesā. Pedagoga darbības iekšējie un ārējie stresa faktori. Stresa vadīšanas un emociju regulācijas tehnikas.
Programmas apguves nosacījumi:Dalība visās nodarbībās un praktisko darbu izpilde.
Izglītību apliecinošs dokuments:DU apliecība par pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas apguvi.
Programmas vadītājs:Dr. psych., Mg. ed. Aļona Korniševa
Dabaszinātņu un veselības aprūpes fakultātes
Sporta katedras docente