Programmas veids | Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programma |
Ilgums | 12 st. |
Programmas mērķauditorija un nepieciešamās priekšzināšanas | Pieaugušo izglītotāji, profesionālās tālākizglītības pasniedzēji, lektori. |
Mērķis un uzdevumi: | Pilnveidot pieaugušo izglītotāju zināšanas, prasmes un kompetenci efektīva pieaugušo mācīšanās procesa vadīšanā, balstoties uz pieaugušo mācīšanās andragogiskajiem principiem, mācīšanās vajadzībām un motivāciju. |
Sasniedzamie rezultāti: | Zināšanas un izpratne: par pieaugušo mācīšanās īpatnībām, motivāciju un andragogiskajiem principiem.par pieaugušo mācību procesu kā sadarbības un pašvadītas mācīšanās platformu.par atšķirīgu mācīšanās stilu un pieeju pielietošanu darbā ar dažādām pieaugušo grupām. Prasmes: plānot un vadīt nodarbības, izmantojot aktīvās mācīšanās metodes.izvērtēt mācīšanās vajadzības un piemērot mācību saturu un metodes atbilstoši auditorijai.veicināt refleksiju, līdzdalību un sadarbību mācību procesā. Kompetence: vadīt pieaugušo mācību procesu atbilstoši mūsdienu izglītības pieejai un pieaugušo vajadzībām.analizēt un uzlabot savu izglītotāja darbību, ņemot vērā mācību rezultātus un atgriezenisko saiti.pielāgot mācību vidi un procesu dažādu sociālo grupu vajadzībām. |
Programmas īstenošanas veids un vieta: | Nodarbības klātienē Daugavpils Universitātē, Parādes ielā 1, Daugavpils LV-5401, vai attālināti tiešsaistē videokonferenču platformā ZOOM. |
Programmas saturs un izmantotās metodes: | Galvenie temati: Pieaugušo izglītības pamati un mācīšanās īpatnības Andragogiskie principi, pieaugušo motivācija, pieredzes loma, mācīšanās barjeras. Mācību procesa plānošana un struktūra. Mācību vajadzību analīze, mācību mērķu formulēšana, metožu un materiālu izvēle. Efektīvas mācību metodes darbā ar pieaugušajiem. Aktīvās un reflektīvās mācību metodes, diskusiju vadīšana, sadarbības veicināšana, atgriezeniskā saite. Izglītotāja loma un profesionālā attīstība. Pedagoģiskā meistarība, refleksija par savu darbu, izaicinājumi un risinājumi, izglītotāja kā mācību procesa vadītāja loma. Mācību metodes: Stāstījums, diskusija, gadījumu analīze, grupu darbs, lomu spēles, refleksija, praktiskais darbs (nodarbības fragmenta sagatavošana un prezentēšana). |
Programmas apguves nosacījumi: | Dalība visās nodarbībās, patstāvīgā darba prezentācija. |
Izglītību apliecinošs dokuments: | DU apliecība par pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas apguvi. |
Programmas vadītājs: | Elga Drelinga DU UNESCO katedras pētniece |