Programmas veids | Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programma |
Ilgums | 12 st. |
Programmas mērķauditorija un nepieciešamās priekšzināšanas | Izglītības iestāžu metodiķi, mācību jomu koordinatori, vadības komandas pārstāvji. |
Mērķis un uzdevumi: | Pilnveidot dalībnieku zināšanas un praktiskās iemaņas pedagogu profesionālās pilnveides vajadzību noteikšanā, iegūto datu izmantošanā un profesionālās pilnveides plānošanā, lai veicinātu izglītības iestādes mācību darba kvalitāti. |
Sasniedzamie rezultāti: | Zināšanas un izpratne: par kvalitatīvu mācību stundu un tās raksturojošajiem faktoriem; par datu avotiem, kas palīdz identificēt pedagogu mācīšanās vajadzības (mācību stundu vērošana, refleksija, aptaujas, skolēnu mācību sasniegumi u.c.). Prasmes: analizēt un interpretēt datus no mācību stundu vērošanas, skolēnu snieguma un citiem avotiem, lai noteiktu pedagogu profesionālās pilnveides vajadzības; organizēt un vadīt virtuālās mācīšanās grupas. Prasme izvēlēties un piemērot atbilstošus profesionālās pilnveides resursus. Kompetence: integrēt iegūtās zināšanas un prasmes izglītības iestādes profesionālās pilnveides sistēmas izstrādē un ieviešanā; sadarboties ar pedagogiem, vadību un ārējiem sadarbības partneriem, plānojot un ieviešot efektīvas mācīšanās iespējas. |
Programmas īstenošanas veids un vieta: | Nodarbības klātienē Daugavpils Universitātē, Parādes ielā 1, Daugavpils LV-5401, vai attālināti tiešsaistē videokonferenču platformā ZOOM. |
Programmas saturs un izmantotās metodes: | Galvenie temati: Pedagogu mācīšanās vajadzības un to identificēšana: mācību stundu vērošana kā izpētes metode;sarunas ar pedagogiem un refleksija;indikatori, kas liecina par mācīšanās vajadzībām. Virtuālo mācīšanās grupu izveide (no vajadzības pilnveidot mācīšanas un mācīšanās vadīšanas prasmes līdz satura izpratnei). Profesionālās pilnveides resursu efektīva izmantošana. Pieejamo resursu kartēšana (vietējie un ārējie piedāvājumi): resursu izvēle atbilstoši identificētajām vajadzībām;pašvadītas mācīšanās iespējas, savstarpējās mācīšanās iespējas;resursu izmantošanas ietekmes novērtēšana. Pedagogu profesionālās pilnveides plānošana un iestādes kvalitātes veicināšanai: datu izmantošana profesionālās pilnveides plānošanā; sadarbība ar vadību un pedagoģisko personālu. Mācību metodes: stāstījums, demonstrēšana, kopīgs darbs tiešsaistes platformās, labās prakses piemēru analīze, patstāvīgo darbu prezentācija. |
Programmas apguves nosacījumi: | Dalība visās nodarbībās, patstāvīgā darba prezentācija. |
Izglītību apliecinošs dokuments: | DU apliecība par pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas apguvi. |
Programmas vadītājs: | Elga Drelinga DU UNESCO katedras pētniece |