Programmas veids | Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programma |
Ilgums | 32 st. |
Programmas mērķauditorija un nepieciešamās priekšzināšanas | Izglītības iestāžu pedagogi: vispārējās un profesionālās izglītības pedagogi |
Mērķis un uzdevumi: | Padziļināt pedagogu izpratni par izglītojamo mācīšanās traucējumu būtību un pedagoģiskā atbalsta sniegšanu mācību procesā. Uzdevumi: veidot izpratni par izglītojamo mācīšanās traucējumu veidiem, to diagnosticēšanas un mācību procesa organizēšanas īpatnībām;analītiski izvērtēt normatīvos aktus, kas regulē atbalsta sistēmas izveidi un pedagoga darbu ar izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem;apkopot labās prakses piemērus par pedagoģiskā atbalsta sniegšanas iespējām mācību procesā;pilnveidot prasmes individuālo izglītības programmas apguves plānu, mācību līdzekļu un atgādņu izveidē un izmantošanā mācību procesā. |
Sasniedzamie rezultāti: | ZINĀŠANAS un kompetenta izpratne par mācīšanās traucējumu veidiem un izglītojamo ar mācīšanās traucējumiem mācību procesa īstenošanas īpatnībām. PRASMES analizēt, sintezēt un izvērtēt pedagoģiskā atbalsta sniegšanas iespējas atbilstoši normatīvajiem aktiem; dažādu metožu, paņēmienu, interaktīvu mācību līdzekļu, atgādņu atlasi, izveidi un izmantošanu mācību procesā izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem. KOMPETENCE: pielietot zināšanas, plānot un īstenot mācību procesu atbilstoši izglītojamo mācīšanas vajadzībām, individualizējot un diferencējot pedagoģisko pieeju un atbalstu atbilstoši individuālajiem izglītības plāniem, izstrādājot un izmantojot izglītojamo ar mācīšanās traucējumiem attīstību veicinošās programmas. |
Programmas īstenošanas veids un vieta: | Nodarbības klātienē Daugavpils Universitātē, Parādes ielā 1, Daugavpils LV-5401, vai attālināti tiešsaistē videokonferenču platformā ZOOM. |
Programmas saturs un izmantotās metodes: | Mācīšanās traucējumi, to raksturojums. Izglītojamo mācīšanās vajadzības, to diagnosticēšana mācību procesā.Mācību procesa organizēšanas īpatnības izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem. Mācību procesa raksturīgākās iezīmes.Atbalstošas vides veidošana mācību procesā izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem. Pedagoģiskā atbalsta sniegšana izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem, atbalsta sniegšanas normatīvais regulējums. Atbalsta sistēmas izveide izglītības iestādē. Sadarbība ar pedagogiem un vecākiem atbalsta sniegšanai mācību procesā.Mācību metodes un paņēmieni darbā ar izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem. Interaktīvu mācību līdzekļu veidošana un izmantošana mācību procesā.Individualizētas un diferencētas pieejas nodrošināšana mācību procesā izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem. Individuālā izglītības programmas apguves plāna izveide un īstenošana mācību procesā. Individuālā plāna veidošana izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem.Individuālo nodarbību organizēšana un vadīšana darbā ar izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem. Praktiskās idejas mācību procesa pilnveidošanai.Atgādņu izmantošana mācību procesā izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem (Lekcija – 2 stundas). IT izmantošanas iespējas atgādņu veidošanā. Atgādņu izveide izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem.Izglītojamo ar mācīšanās traucējumiem attīstības veicināšanas programmas. Attīstību veicinošo programmu izstrāde un izmantošana mācību procesā. Stāstījums, demonstrēšana, vizualizēšana, diskusija, individuālo gadījumu analīze, labās prakses piemēru apkopošana un prezentēšana. |
Programmas apguves nosacījumi: | Dalība visās nodarbībās un praktisko darbu izpilde. |
Izglītību apliecinošs dokuments: | DU apliecība par pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas apguvi. |
Programmas vadītājs: | Dr. psych., Mg. ed. Aļona Korniševa Dabaszinātņu un veselības aprūpes fakultātes Sporta katedras docente |