LV
LV
EN
DUISStudentiemDarbiniekiemProjektiKontakti

Mācīšanas un mācīšanās tehnoloģijas iekļaujošā izglītības procesa īstenošanai pirmsskolā (8. st.)

dalies:
drukā:
Programmas veidsPedagogu profesionālās kompetences pilnveides programma
Ilgums8 st.
Programmas mērķauditorija un nepieciešamās priekšzināšanasPirmsskolas izglītības skolotājas, kas strādā ar pirmsskolas vecuma bērniem ar speciālām vajadzībām un īsteno iekļaujošo izglītību.
Mērķis un uzdevumi:MĒRĶIS: pilnveidot  pedagogu zināšanas un prasmes, kas nodrošina kvalitatīvu iekļaujošās izglītības īstenošanu pirmsskolas izglītības pakāpē vienotās skolas pieejā.
UZDEVUMI: nodrošināt skolotāju pedagoģisko kompetenču pilnveidi mācību procesa organizācijā izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām;iepazīstināt ar daudzveidīgām mācīšanas un mācīšanās tehnoloģiju iespējām pirmsskolā, nodrošinot individuālo atbalstu;apgūt praktiskās iemaņas projektu metodes izmantošanā, realizējot iekļaujošo izglītību; pilnveidot profesionālo kompetenci sadarbībā ar vecākiem, veicinot izglītojamā izaugsmi.
Sasniedzamie rezultāti:ZINĀŠANAS un izpratne par iekļaujošās izglītības aspektiem. Izpratne par mūsdienu mācīšanas un mācīšanās tehnoloģiju iespējām darbā ar izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām. Izpratne par šo tehnoloģiju daudzveidību un pielāgošanu bērnu vajadzībām.
PRASMES: veidot attīstošo vidi, kas veicina atbalstu dažādībai, plānot un realizēt lietpratībā balstītu mācību saturu, nodrošinot izglītojamo motivāciju, diferenciāciju un individuālo pieeju, ievērojot bērnu prasmes un spējas,organizēt  efektīvu sadarbību ar vecākiem.
KOMPETENCE pielietot iegūtās zināšanas un prasmes, izvēloties u pielietojot efektīvāku mācīšanas un mācīšanās tehnoloģijas iekļaujošās izglītības īstenošanā katra izglītojamā izaugsmei.
Programmas īstenošanas veids un vieta:Nodarbības attālināti tiešsaistē videokonferenču platformā ZOOM.
Programmas saturs un izmantotās metodes:Ievads programmas struktūras un satura izklāstā.Iekļaujošās izglītības aspekti mūsdienu izglītībā, atbalsts dažādībai: izaicinājumi, ietekmējošie faktori   un risinājumi pirmsskolas izglītības procesā.Attīstošā vide, kas veicina katra izglītojama iekļaušanu un aktīvu iesaistīšanos mācību procesā:  principi, iespējas un daudzveidība. Pedagogu un izglītojamo sadarbība attīstošās vides veidošanā izzināšanas procesa un bērnu darbības motivācijai. Mūsdienu mācīšanas un mācīšanās tehnoloģijas lietpratībā balstītā mācību satura plānošanā un realizācijā vienotās skolas pieejā.  Digitālie mācību līdzekļi mācību satura apguvē  diferenciācijas un individuālās pieejas nodrošināšanai. Projektu metode rotaļnodarbību organizācijā pirmsskolā: iespējas un risinājumi, kas veicina izglītojamo motivāciju, sociālās prasmes un veiksmīgu iekļaušanu izglītības procesā. Pedagogu un vecāku sadarbība, kas sekmē izglītojamo izaugsmi visu kontekstuālo faktoru aspektā, realizējot efektīvu un mērķtiecīgu komunikāciju. Mūsdienīgie sadarbības formu organizācijas risinājumi vecāku līdzdalībai un iesaistīšanai izglītības procesā.   Stāstījums, demonstrēšana,  grupu darbs tiešsaistē, labas prakses piemēru analīze, patstāvīgo darbu izpilde un prezentācija.
Programmas apguves nosacījumi:Dalība visās nodarbībās un 1 patstāvīga darba izpilde.
Izglītību apliecinošs dokuments:DU apliecība par pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas apguvi.
Programmas vadītājs:Jekaterīna Jankovska, ped.maģ. Daugavpils pilsētas 4.pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja, DU vieslektore.