LV
LV
EN
DUISStudentiemDarbiniekiemProjektiKontakti

Projektu metode mācību procesā pirmsskolā. Praktiski risinājumi (12 st.)

dalies:
drukā:
Programmas veidsPedagogu profesionālās kompetences pilnveides programma
Ilgums12 st.
Programmas mērķauditorija un nepieciešamās priekšzināšanaspirmsskolas izglītības skolotāji
Mērķis un uzdevumi:Pilnveidot pirmsskolas pedagogu zināšanas un praktiskās iemaņas projektu organizēšanā un vadīšanā, balstoties uz bērnu interesēm un vajadzībām, sekmējot integrētu un jēgpilnu mācību procesu pirmsskolā.
Sasniedzamie rezultāti:Zināšanas un izpratne: par projektu metodi kā bērncentrētu un pētniecību veicinošu pieeju pirmsskolā; par integrētās mācību pieejas būtību pirmsskolas izglītības kontekstā;par bērnu vajadzību un interešu izzināšanas metodēm. Prasmes: plānot un īstenot mācību projektus, iekļaujot bērnu interešu izpēti, jautājumu formulēšanu, darbību secību un izvērtēšanu.organizēt bērnu pētniecisko darbību un sekmēt aktīvu līdzdalību; sadarboties ar kolēģiem, bērniem un vecākiem projekta īstenošanas procesā.
Kompetence: pielietot projektu metodi kā ikdienas mācību procesa sastāvdaļu, integrējot mācību jomas.bērnu domāšanu, pašizpausmi, līdzdalību un atbildību par mācību procesu.reflektēt par īstenoto projektu un tā ietekmi uz bērna attīstību.
Programmas īstenošanas veids un vieta:Nodarbības klātienē Daugavpils Universitātē, Parādes ielā 1, Daugavpils LV-5401, vai attālināti tiešsaistē videokonferenču platformā ZOOM.
Programmas saturs un izmantotās metodes:Galvenie temati: Programmas struktūras un mērķu izklāsts, iepazīšanās ar dalībnieku vajadzībām, terminoloģijas saskaņošana.   Integrētā pieeja kā jēgpilna mācību-audzinošā procesa pamats.          Integrētas mācību vides nozīme, mācību jomu savstarpējā sasaistīšana, jēgpilnu darbību veidošana.   Bērnu interešu un vajadzību izzināšana.   Vērošanas, sarunu, dokumentēšanas tehnikas; kopīgas tēmas izvēle, bērnu jautājumu grupēšana un sasaistīšana ar projekta mērķiem.   Projekta organizēšana un vadīšana. Projekta struktūra: plānošana, darbību organizēšana, materiālu izvēle, bērnu līdzdalība, rezultātu apkopošana un izvērtēšana.   Praktiskais darbs: projekta plānošana . Darbs grupās vai individuāli pie konkrēta projekta plāna izstrādes, prezentācija un atgriezeniskā saite.   Mācību metodes: stāstījums – teorētiskās bāzes izklāsts, demonstrēšana – projektu piemēru parādīšana, piemēru analīze – analizējot reālus projektu gadījumus, grupu darbu izpilde – praktisks darbs pie projekta izstrādes.  
Programmas apguves nosacījumi:Dalība visās nodarbībās, patstāvīgā darba prezentācija.
Izglītību apliecinošs dokuments:DU apliecība par pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas apguvi.
Programmas vadītājs:Elga Drelinga
DU UNESCO katedras pētniece