Programmas veids | Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programma |
Ilgums | 12 st. |
Programmas mērķauditorija un nepieciešamās priekšzināšanas | pirmsskolas izglītības skolotāji |
Mērķis un uzdevumi: | Pilnveidot pirmsskolas pedagogu zināšanas un praktiskās iemaņas projektu organizēšanā un vadīšanā, balstoties uz bērnu interesēm un vajadzībām, sekmējot integrētu un jēgpilnu mācību procesu pirmsskolā. |
Sasniedzamie rezultāti: | Zināšanas un izpratne: par projektu metodi kā bērncentrētu un pētniecību veicinošu pieeju pirmsskolā; par integrētās mācību pieejas būtību pirmsskolas izglītības kontekstā;par bērnu vajadzību un interešu izzināšanas metodēm. Prasmes: plānot un īstenot mācību projektus, iekļaujot bērnu interešu izpēti, jautājumu formulēšanu, darbību secību un izvērtēšanu.organizēt bērnu pētniecisko darbību un sekmēt aktīvu līdzdalību; sadarboties ar kolēģiem, bērniem un vecākiem projekta īstenošanas procesā. Kompetence: pielietot projektu metodi kā ikdienas mācību procesa sastāvdaļu, integrējot mācību jomas.bērnu domāšanu, pašizpausmi, līdzdalību un atbildību par mācību procesu.reflektēt par īstenoto projektu un tā ietekmi uz bērna attīstību. |
Programmas īstenošanas veids un vieta: | Nodarbības klātienē Daugavpils Universitātē, Parādes ielā 1, Daugavpils LV-5401, vai attālināti tiešsaistē videokonferenču platformā ZOOM. |
Programmas saturs un izmantotās metodes: | Galvenie temati: Programmas struktūras un mērķu izklāsts, iepazīšanās ar dalībnieku vajadzībām, terminoloģijas saskaņošana. Integrētā pieeja kā jēgpilna mācību-audzinošā procesa pamats. Integrētas mācību vides nozīme, mācību jomu savstarpējā sasaistīšana, jēgpilnu darbību veidošana. Bērnu interešu un vajadzību izzināšana. Vērošanas, sarunu, dokumentēšanas tehnikas; kopīgas tēmas izvēle, bērnu jautājumu grupēšana un sasaistīšana ar projekta mērķiem. Projekta organizēšana un vadīšana. Projekta struktūra: plānošana, darbību organizēšana, materiālu izvēle, bērnu līdzdalība, rezultātu apkopošana un izvērtēšana. Praktiskais darbs: projekta plānošana . Darbs grupās vai individuāli pie konkrēta projekta plāna izstrādes, prezentācija un atgriezeniskā saite. Mācību metodes: stāstījums – teorētiskās bāzes izklāsts, demonstrēšana – projektu piemēru parādīšana, piemēru analīze – analizējot reālus projektu gadījumus, grupu darbu izpilde – praktisks darbs pie projekta izstrādes. |
Programmas apguves nosacījumi: | Dalība visās nodarbībās, patstāvīgā darba prezentācija. |
Izglītību apliecinošs dokuments: | DU apliecība par pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas apguvi. |
Programmas vadītājs: | Elga Drelinga DU UNESCO katedras pētniece |