EN
LV
EN
For studentsContacts

Narrative, Form and Voice: Embeddedness of literature in culture and society

17.01.2023
share:
print:

The project “Narrative, Form and Voice: Embeddedness of literature in culture and society” (No. VPP-LETONIKA-2022/3-0003) is being implemented within the framework of the national research programme “Letonika – Fostering a Latvian and European society”.

Project number: No. VPP-LETONIKA-2022/3-0003

Project partners: Institute of Literature, Folklore and Art, University of Latvia (leading partner), Daugavpils University, University of Latvia, National Library of Latvia

Project implementation period: 05.01.2023.-19.12.2024.

Project is funded by: Latvian Council of Science, Ministry of Education and Science of the Republic of Latvia

Project coordinator at DU: Dr. philol. prof. Maija Burima

Contact information: Maija Burima, e-mail: maija.burima@du.lv

Total project funding: EUR 415,025.00

The goal of the project: The project brings together researchers from the fields of literary studies, comparative literature, digital humanities, cultural and book history studies, as well as educational professionals. The aim of the project is to conduct research on the multidimensional relationships between literary scholarship, literature, culture and society in historical and contemporary contexts. One of the central questions is the role of literature in shaping public opinion and political narratives from a contemporary and historical perspective, including literary criticism and censorship. The literary taste of society, book consumption and circulation as well as reading habits and their transfer to other creative industries, cultural media and publishing will also be studied. It is also important to cover the closely related aspects of literacy and education by developing and offering new teaching materials and digital resources for the development of literacy among various groups of the Latvian population and the diaspora, taking into account the needs of the reader’s dominant perception type. The new knowledge and project results will be integrated into Latvian higher education by improving and developing study programs and courses and by developing master’s and doctoral theses. The project results will include five peer-reviewed monographs, at least 20 peer-reviewed research articles accepted for publishing, at least 30 conference papers and a variety of public information activities, including popular articles, public lectures, seminars and society engagement campaigns.

Project news

Projekta  “Naratīvs, forma un balss: literatūras iesakņotība kultūrā un sabiedrībā” rezultāti snieguši būtisku pienesumu Letonikas fenomena starpdisciplinārā izpētē 

Projektā “Naratīvs, forma un balss: literatūras iesakņotība kultūrā un sabiedrībā” sagatvots raksts  “Lasīšanas grūtību identifikācija un mazināšana 4. klasē – lasīšanas raitums kā lasītprasmes novērtēšanas kritērijs un tās uzlabošanas instruments”

Projektā “Naratīvs, forma un balss: literatūras iesakņotība kultūrā un sabiedrībā” izstrādāts metodiskais līdzeklis “Metodiskie ieteikumi pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes veicināšanai”

Projekta “Naratīvs, forma un balss: literatūras iesakņotība kultūrā un sabiedrībā” ietvaros izstrādāts metodiskais līdzeklis “Skolotāja grāmata “Metodiskie ieteikumi  pirmsskolas pedagogiem bērnu lasītprasmes veicināšanai””

Projektā “Naratīvs, forma un balss: literatūras iesakņotība kultūrā un sabiedrībā” izstrādāts ziņojums par rīcībpolitikas ieteikumiem un rīcībpolitiku ietekmi

Projektā “Naratīvs, forma un balss: literatūras iesakņotība kultūrā un sabiedrībā” tika izstrādātas trīs mācību materiālu kopas

Notika seminārs “Bērnu un jauniešu literatūras aktualitātes: aptaujas par bērnu un jauniešu lasīšanas paradumiem Daugavpilī rezultāti”

Dr. filol., profesore Maija Burima prezentē pētījumu ASEEES 56. konferencē

Valsts pētījumu programmas projekta “Naratīvs, forma un balss: literatūras iesakņotība kultūrā un sabiedrībā” ietvaros notika Latvijas un diasporas bērnu un jauniešu radošās rakstīšanas nometne “VēstīJUMS”

“Projekta “Naratīvs, forma un balss: literatūras iesakņotība kultūrā un sabiedrībā” pētniece S. Zariņa piedalījās seminārā logopēdijas speciālistiem, sākumskolas un pirmsskolas izglītības skolotājiem”

Projektā “Naratīvs, forma un balss: literatūras iesakņotība kultūrā un sabiedrībā”, Nr. VPP-LETONIKA-2022/3-0003,  notika M. Burimas nodarbība “Humanitārajā akadēmijā jauniešiem”

Projektā “Naratīvs, forma un balss: literatūras iesakņotība kultūrā un sabiedrībā”, Nr. VPP-LETONIKA-2022/3-0003,  notika nodarbības “Humanitārajā akadēmijā jauniešiem”.

Projektā “Naratīvs, forma un balss: literatūras iesakņotība kultūrā un sabiedrībā”, Nr. VPP-LETONIKA-2022/3-0003,  notika nodarbība “Humanitārajā akadēmijā jauniešiem”

Projektā “Naratīvs, forma un balss: literatūras iesakņotība kultūrā un sabiedrībā”, Nr. VPP-LETONIKA-2022/3-0003, veikts pētījums par dažādas tematikas tekstu integrāciju latviešu valodas un Latvijas valstsmācības programmās

Projekta “Naratīvs, forma un balss: literatūras iesakņotība kultūrā un sabiedrībā”, Nr. VPP-LETONIKA-2022/3-0003, ietvaros notika nodarbības “Humanitārajā akadēmijā jauniešiem”

Projekta “Naratīvs, forma un balss: literatūras iesakņotība kultūrā un sabiedrībā” (Nr. VPP-LETONIKA-2022/3-0003) ietvaros notika otrā diskusija par dažādu stilu tekstu nozīmi latviešu valodas kā svešvalodas apguvē

Projekta “Naratīvs, forma un balss: literatūras iesakņotība kultūrā un sabiedrībā” (Nr. VPP-LETONIKA-2022/3-0003) ietvaros notika diskusija par dažādu stilu tekstu nozīmi latviešu valodas kā svešvalodas apguvē

Projekta “Naratīvs, forma un balss: literatūras iesakņotība kultūrā un sabiedrībā” Nr. VPP-LETONIKA-2022/3-0003, ietvaros notika seminārs

Daugavpils Universitāte iesaistīta jaunas valsts pētījumu programmas īstenošanā

Daugavpils Universitātē sākta projekta “Naratīvs, forma un balss: literatūras iesakņotība kultūrā un sabiedrībā”, Nr. VPP-LETONIKA-2022/3-0003, īstenošana