Title of the project | Introduction of induction year in teacher training programmes |
Agreement No. of the project: | 4.2.2.7/1/23/I/001 |
Financed by: | ESF+ |
Project leading partner: | University of Latvia |
Project partners: | Daugavpils University, Liepaja University, Rezekne Academy of Technologies, Jāzeps Vītols Latvian Academy of Music, Latvian Academy of Sport Education |
Status: | Implementation in process |
Project start date: | 01.08.2023. |
Project end date: | 30.06.2026. |
Name of the funding provider: | Central Finance and Contracting Agency |
Project administrative leader: | Alise Griķe |
Total funding of the project: |
EUR 3 425 840,00. (European Social Fund Plus funding EUR 2 911 964,00, public funding EUR 513 876,00) |
Aim of the project: |
provide induction support for graduates of teacher training programmes during their first year after graduation to ensure their further integration into the educational institution environment and encourage them to remain in the teacher’s profession. |
Main results of the project: |
development and implementation of a support mechanism for graduates of teacher training programmes in their first year after graduation, thereby providing support for attracting and retaining new teachers in educational institutions. |
Project activities: |
1) recruitment and selection of participants of the induction year; 2) individual support in professional development groups and observation of lessons; 3) development and implementation of professional competence development programmes; 4) targeted scholarships for induction year participants; 5) project management and implementation; 6) communication and visual identity activities. |
Indukcijas gada mērķstipendijas piešķirtas 136 jaunajiem skolotājiem
Indukcijas gads – atbalsts jaunajiem skolotājiem
Ko jaunie skolotāji iegūst Indukcijas gadā?
Jaunos skolotājus aicina pieteikties dalībai Indukcijas gada atbalsta projektā
Indukcijas gada dalībnieki pulcējas pieredzes dienas pasākumos
Saruna ar Indukcijas projekta dalībniece Oksanu Smislovu
Turpinās dalībnieku atzinīgi vērtētā Indukcijas gada projekta īstenošana
“Jēgpilnākās sarunas ir izglītības procesā.” Intervija ar Indukcijas gada kuratoriem
Indukcijas gadā jaunie pedagogi saņem daudzveidīgu atbalstu
Indukcijas gada atbalstu 2024./2025. mācību gadā saņem 101 jaunais pedagogs
Piešķirtas mērķstipendijas jaunajiem skolotājiem 2024./2025. mācību gadam
Indukcijas gada projektā dalās labajā praksē un atskatās uz līdz šim paveikto
Skolotāja komunikācijas forma ir viens no veiksmīgas pedagoģijas pamatnosacījumiem